Birgit Hein zine esperimentalaren historian funtsezko pertsona da, berrogeita hamar urte baino gehiago daramatza zuzendari gisa. Hilabete hontako Hormako bost pieza hauek bere sormen garai ezberdinak erakusten dituzte: material zinematografikoaren mugimendu eta iraupenean bariazioak, Kaliri eskeinitako piezak, hinduismoko jainkosa suntsitzailea, jolas optikoak, internetetik berreskuratutako materiala eta abar.
“60. hamarkadaren erdialdean pintura utzi eta zinegintzari ekin genionean, zinearen potentziala ikertu nahi genuen, modernismoaren ideiekin bat zetorren adierazpide bisual gisa, non arte sorkuntza bere materialak baldintzatuta zetorren.
Ideia hori jarraituz, zinearen oinarrizko elementuak definitu nahi genituen, errealitatearen irudikapenetik hasi eta irudikapenaren errealitatera daraman bidea aurkitzeko. Hasieran, erreprodukzio prozesua aztertzea eta ikertzea zen gure kezka; zine materiala bera, prozesu optiko, kimiko eta perzeptiboak ere barne hartuz.
Ohiko zine narratibotik bananduz bakarrik bihur daiteke zinea ikuste-arte.
Hormako programak lau hamarkadaren buruan medio honetan eginiko adibide ezberdinak uztartzen ditu; artxiboko materialarekin eginiko lanak eta lan dokumentalak, besteak beste”.
Birgit Hein
Hormako programak Birgit Heinek lau hamarkadaren buruan medioari eginiko hurbilketa adibide ezberdinak konbinatzen ditu, artxiboko materialarekin eginiko lanak eta lan dokumentalak besteak beste