Haig Aivazian Beiruten bizi den artista da. Hainbat baliabide eta moduren bidez, botereak pertsonak, objektuak, animaliak, paisaiak eta arkitekturak nola integratzen, eragiten eta mugitzen dituen aztertzen du. Kirolean, museoetan, bulegoetan eta musikan garatzen diren kontrol eta subiranotasun tresnak aztertu ditu Aivazianek. Une honetan, Beiruteko Arte Zentroko zuzendari artistikoa da.
They May Own the Lanterns but We Have the Light, Episode 1, 2022
HD bideoa, zuri-beltza, soinuduna.
Gutxi gorabehera 7′
Artistaren kortesia
Film metaforikoaren funtzioa du, eta animazioa metafora ere bada, giza gorputzaren desbideratzearen hipostasia, ezagutza-mugetaraino luzatuta eta tenkatuta. They May Own the Lanterns but We Have the Light, Episode 1 filma, Haig Aivazian artistaren hitzetan, “argiaren alkimiaren eta jariatzeko sortu diren gauzen erritmoari buruzko filma da.
Linterna magikoan eta animazioaren hizkuntzaren bilakaeran oinarrituta, non fantasia eta fantasmagoria oso hierarkizatutako produkzio eta ingeniaritza optikoaren bidez sortzen diren, Aivazianek hainbat marrazki bizidunen sekuentzia editatu, birmarraztu eta eraldatzen ditu, iluntasunean murgilduta dagoen hiri baten koadroa margotzeko. Bertan, “mamuek poliziei jarraitzen diete hiritik kanpo, eta lanak eta aisialdiak elkarri itzala egiten diote azpiegitura labirintiko landuetan”.
Narrazio lineal baten itxurapean, non bi gazte heldu dantzan hasten diren, haur txikiago bat atzean geratzen den bitartean amets gero eta ekaiztsuagoetan murgiltzeko, They May Own the Lanterns... “gorputz proteikoaren irudikapen” bat da, “metamorfosiaren, aldaketaren eta aldakortasunaren fantasia” gisa, eta “politikoki eta sozialki denok izandako eraldaketa…” baten promes progresiboa ekar dezake.
—Haig Aivazian