Multimedia
Imagen
Información
Texto Apartado

La libertad, Lisandro Alonso, Argentina, 2001, 73’

Has gaitezen kondairarekin: kontatu izan denaren arabera, Lisandro Alonso gaztea, zinemaren unibertsitatean graduatu ondoren, familiak mendi aldean zuen etxera itzuli zen, eta hilabeteak aritu zen inork ez zekien zerbait filmatzen; hark ere ez zekien filmatzen ari zen hori film bat izan zitekeela. Material hori muntatu eta Buenos Airesko zinema independentearen jaialdira bidali zuen. Era berean, lehen kritikari argentinarrek zinema zaharra dinamitatzen zuen material hori nondik atera ote zen galdetzen eta munduko gainerako autoreen joerekin ahaidetzen zuten bitartean, Cannesko zinemaldiko hautatzaileetako batek filmaren VHS kopia bat eskuratu zuen. Berehalako erreakzioa izan zuen: liluratuta gelditu zen ikusi zuen horrekin, eta berehala sartu zuen lehiaketako Un Certain Regard atalean. Horren aurretik Alonsori deitu zion eta hainbat aldiz azaldu behar izan zion Cannes-tik deitzen ziola. “Cannes, bai, Frantzian dagoen zinema-jaialdi bat”, horixe kontatu omen zion telefonoz. Hori bai, jaialdiak filmaren amaiera aldatzeko eskatu zion Lisandro Alonsori.

Eta horrela hasi zen Lisandro Alonsoren ibilbidea: Pampako handitasun anonimotik munduko zinemaldi garrantzitsuenera.

Misael Pampako mendialdean bizi da, bere aizkorarekin lanean, zuhaitzak mozten, bakar-bakarrik. Ezinbestekoarekin bakarrik bizi da, eta gainerako pertsonekin ia harremanik izan gabe. Haren langile-bizitza ikus dezakegu, haren keinuak, erritualak. Baina ez gara behaketazko dokumental batez gari, beste gauza batez baizik. Film hau beste gauza bat da, hegan egiten du eta argazkitik eta pasaiatik harago egiten du gora. Filmak eragin oso handia izan zuen; nahikoa da ikustea ehunka film sortu zirela gauza bera egiteko asmoarekin.

Kondairarekin bukatuko dugu, berriro ere: ez zekien inork kendutako amaierarena asmatu egin zuten edo ezohiko kontakizun baten parte zen, Argentinan editatutako DVDaren edizio berezian, estretan, kendutako sekuentzia agertu zen arte. Misael, kamerari begira, barrez hasieran eta algaraka gero. Horixe da Frantziak nahi ez zuen amaiera eta Lisandrok kentzea erabaki zuena.

Horrela sortu zen pelikula berezi hau, eta haren tituluak markatu zuen lehen aldiz, eta betiko, zuzendari gaztearen bizitza- eta zinema-adierazpena.

Descripción Corta

Kontatu izan denaren arabera, Lisandro Alonso gaztea, zinemaren unibertsitatean graduatu ondoren, familiak mendi aldean zuen etxera itzuli zen, eta hilabeteak aritu zen inork ez zekien zerbait filmatzen; hark ere ez zekien filmatzen ari zen hori film bat izan zitekeela. 

Tipo de actividad
Pasado
Si
Fechas
Fecha
Estado
Abierto
Tipo de Acceso
Libre
Fecha Fin
Principal
Si
Imagen Listado
Imagen
Tipo Evento
Actividad
Incluir en Cartelera
No
Mostrar enlace a Agrupación
Si
Convocatoria Abierta?
No
Inicio Convocatoria
Fin Convocatoria
Color Texto
Negro
Destacado?
No
Año
2018
Incluir en Medialab
Desactivado
Incluir en 2Deo
Desactivado
Subtitulo
Lisandro Alonsoren film bat
En Home
No
Abrir en ventana nueva
Si