Pertenece a Agenda Agrupación
Multimedia
Imagen
Información
Texto Apartado

The Quiet One, Sidney Meyers, AEB, 1948, 65', 16mm

Oraindik ere elkarrizketan gabiltza Berenice Abbottekin, haren garaiarekin eta haren argazkilari-obran ageri diren gai, espazio eta hiriekin. Lehenbiziko bihilekoan azaldu genuenez, hurbiltze honek ahalbidetu egingo digu zinemaren historiako hiru klasiko handi berreskuratzeko: urtarrilaren 1ean Lionel Rogosinen On the Bowery (1957) lanarekin estreinatu genuen urtea, eta orain Harlemeko 1940ko hamarkadaren amaierako gazte afroamerikar baten bizitza erretratatzen duen film dokumentalarekin jarraitzen dugu: The Quiet One. Filma drama dokumentalaren arloko klasiko gisa aipatzen da historia-liburuetan, eta bi izendapen izan zituen Oscar sarietan (gidoi onenarena eta dokumental onenarena). Halaber, zinema amerikar berriaren oinarriak ezarri zituzten filmetako bat da.

Zinema behartsuentzat behatzeko eta salatzeko tresna politikoa ere badela oso goiz ikusi zuten zuzendarietako bat da Meyers. East Harlemen jaio zen, leinu poloniarra zuen eta zinemaren esparruko lehenbiziko pausoak muntatzaile eta kritikari gisa eman zituen New Theatre aldizkari prestigiotsu ezkertiarrean.

The Quiet One grabatzeko, Sidneyk prestigio handiko adiskide eta laguntzaileak hartu zituen, eta filma klasiko bete bihurtu zuten: ekoizpena Janice Loeb zuzendari, gidoilari eta ekoizlearen esku geratu zen; gidoia Meyersek berak, Janice Loebek, Helen Levitt argazkilariak (beharbada garai hartako garrantzitsuena eta itzal handiena zuena; bide batez, filmaren argazki-zuzendaritzaren zati batez arduratu zen, On the Boweryko kamerari Richard Bagleyrekin batera) eta James Rufus Agee poeta eta idazleak. Azken hori zinemaren historiako bi monumenturen gidoilari izan zen: Afrikako erregina (The African Queen, John Huston, 1951) eta Ehiztariaren gaua (The Night of the Hunter, Charles Laughton, 1955).

Pertsonaia marjinal baten bizitzara eginiko hurbiltze erdi-dokumentala da emaitza: inguruneak baztertu egiten du pertsonaia, eta bere baitara ixten da (hortik dator izenburua). Era berean, pertsonaia inguratzen duen auzoaren eta hezkuntza-testuinguruaren erretratua ere bada, baita Estatu Batuetako historiaren garai jakin harena ere. On the Boweryn bezala, 1929ko krisiaren ondoren sortutako argazkilaritzak, garai hartako zinema dokumentalak bezala, errealitate sozialaren premiazko erretratuaren inguruko interesa partekatu zuen. Denbora igarota, dokumentu horiek ezinbesteko bihurtu dira garai bat eta herrialde bat ulertzeko, bai eta, aldi berean, etika bat eta estetika bat ulertzeko ere.

 
 
Descripción Corta

Filma drama dokumentalaren arloko klasiko gisa aipatzen da historia-liburuetan, eta bi izendapen izan zituen Oscar sarietan (gidoi onenarena eta dokumental onenarena). Halaber, zinema amerikar berriaren oinarriak ezarri zituzten filmetako bat da. 

Temática
Tipo de actividad
Pasado
Si
Fechas
Fecha
Estado
Abierto
Tipo de Acceso
Libre
Fecha Fin
Principal
Si
Imagen Listado
Imagen
Tipo Evento
Actividad
Incluir en Cartelera
No
Mostrar enlace a Agrupación
Si
Convocatoria Abierta?
No
Inicio Convocatoria
Fin Convocatoria
Color Texto
Negro
Destacado?
No
Año
2018
Incluir en Medialab
Desactivado
Incluir en 2Deo
Desactivado
Subtitulo
Berenice Abbotekin solasaldiak
En Home
No
Abrir en ventana nueva
Si