Rajkamal Kahlonek, Berlinen bizi den artista amerikarrak, ilustrazioaren eta pinturaren posizio estetikoa eta politikoki borrokalaria berreskuratzen du. Etete- eta collage-estrategiak erabiliz, etnografian kolonialismoaren eta estetikaren espektroa agerian jartzen du etengabe. Historiara, artxiboetara eta literaturara joz, Kahlonen ikerketek eraldaketa-prozesu sortzaile baten mende jartzen dituzte artxibo-baliabideak, eta, prozesu horren ondorioz, artelan sentsualak, umoretsuak eta formalki zorrotzak sortzen dira eta gizatasuna eskatzen diete arrazak, generoak eta indigenen jatorriak zehaztutako pertsonentzat, suntsipenaren jomuga baitira. Bere eskuak erabiltzen ditu subjektu “natiboen” gorputzak birmarrazteko eta berriz margotzeko, eta, horrela, Kahlonek eraberritzeko aukera ematen die deformatuak, ezabatuak edo difamatuak izan diren gorputz, istorio eta kultura horiei.
War Bill, 2010
Gouache eta akrílikoa akuarela paper gainean
180 x 130 cm
Wrestlers, 2010
Gouache eta akrílikoa akuarela paper gainean
130 x 180 cm
Fear of a Black Planet, 2010
Gouache eta akrílikoa akuarela paper gainean
180 x 130 cm
My Temple of Justice, 2010
Gouache eta akrílikoa akuarela paper gainean
180 x 130
Cortesía de la artista
Amos Tutuolaren My Life in the Bush of Ghosts eleberria irakurri ondoren, Achille Mbembe filosofoak “heriotza-munduetan sartzen garela aipatzen du, gizarte askotan ez-hildakoen egoera eragiten duten bizi-baldintzak ezartzen dituzten gizarte-ereduetan”. Rajkamal Kahlon artistak jorratzen dituen gaiak heriotza-mundu horietan kokatuta daude, indarkeria materialaren eta epistemikoaren arteko loturan. Bere obrak askotan menpeko pertsonak irudikatzeko zailtasuna jorratzen du; hau da, desjabetze koloniala bizi ondoren proletariotzan sartzea lortu ez duten pertsonak, bukatu gabeko mundu baten hondakin gisa tokian bertan geratu direnak. Kahlonen obra kontuan izanda idatz zitekeen testu egoki batean, David Lloyd akademikoak “Irudikapen kolpea” lanean azpimarratu zuen menpeko pertsonak “indarkeriaren mamua zutela ondoan”. Ez da menpeko pertsonengandik sortutako edo horien kontra gauzatutako indarkeria, mendebaldeko autoerrepresentazioan gizarteratzean dagoen indarkeria baizik, baldintza unibertsal gisa partikula guztietan eragina izan dezakeena.