Tabakoaren sarrerak Europan, kontsumitzearen aldeko zein kontrako literatura zabala sorrarazi zuen. Eragin zituen eztabaida erlijioso, mediko eta estetikoen neurriak iradokitzen du, landare hori lehenago txertatu zela europarren kontzientzietan kontinenteko lurretan edo ohituretan baino. Beste edozein estimulatzaile ez bezala eztabaidatua, tabakoa kontzentrazioa eta inspirazioa bezalako ideiei lotu izan zaio, dituen inplikazio estetikoak ahaztu gabe. Keak misterioarekin jolastea ahalbidetzen du, errealitateaz eta egia objektiboaz egiten ditugun errepresentazioez haratago dagoen harekin.
Gogora dezagun arkitekturaren printzipio hark dioena, alegia, sutan dagoen etxean soilik ikus dezakegula lehen aldiz funtsezko arazo arkitektonikoa, horrela eraikuntza horrek zekarren jatorrizko proiektua ikus ahal izateko. Zer dela eta distrakzioari loturiko elementu baten aurrean halako iritzi erabat kontrajarriak? Ze toki du iragankorra denak errealitatearen eratzean eta adimenean? Zeintzu dira espazio publikoetatik eta etxeetatik “kea” desagertzearen ondorio sinbolikoak?
Programa
-
Marc Badal. Ikerlaria / Investigador: El mundo clausurado del monocultivo: plantaciones y etnocidio campesino
-
Susana Carro Ripalda. Antropologoa / Antropóloga.: La persona fumadora: visiones, creaciones, agencias, experiencias
-
Marion Cruza / Pablo Marte. Artistak / Artistas: J’ai du bon tabac
-
Amaia Urra. Artista: Bla
Marc Badal, Susana Carro Riopalda, Marion Cruza eta Pablo Marte eta Amaia Urra.