![](/sites/default/files/styles/breakpoint_376/public/2023-03/id24027-making-a-living-gorputzak-lauhazkan.jpg?itok=Pc5zkngk)
Iraupena: 49’
Making a living, Henry Lehrman, AEB, 1914, 12’
Joan gaitezen hasieretara: hau da Charlie Chaplinen lehen agerpen zinematografikoa, oraindik Charlot ez zenekoa, oraindik ere gerora komedia mutu gisa ezagutuko zenaren, slapstickaren, umore fisikoaren, gag-aren, lasterketa eta pertsekuzioen, golpeen eta halakoen arauak definitzen ari zirenekoa. Kasu honetan, Chaplinek erreportaritzat aurkezten du bere burua, eta bere pertsonaiaren kaos propioa eragiten du: makinismoaren eta aurrerabidearen abiadura gorputzei aplikatua.
Kid auto races at Venice, Henry Lehrman, AEB, 1914, 6’
Orain bai, Charlot pertsonaiaren lehen agerpena, Charlie Chaplinek sortutako arlote ikonikoa: haren keinuak, tikak, janzkera, bastoia eta erritmoaren zentzua. Filma erabateko inprobisazioa izan zen, eta kontatzen du nola pertsonaiak haur-kotxeen lasterketa bat geldiarazten duen Los Angelesko hiribide batean.
The Champion, Charles Chaplin, AEB, 1915, 31'
Balletak eta boxeoak noizbait antzeko ezaugarriak izan badituzte, Charlot eta hark ring-aren gainean eginiko mugimendu ezinezkoak lirateke adibide perfektua. Hasiera hartako zinema berehala bihurtu zen giza gorputzak egin ditzakeen mugimendu guztiak erregistratzeko makina; zientziak eta ikuskizunaren arteek inoiz ez zuketen asmakuntza hoberik irudikatuko. Komedia hiru ekinalditan gertatzen da. Hasieran, Charlotek eta bere txakurrak ferra bat topatzen dute gimnasio baten atean, eta Bob Uppercut irabazlearen aurkako borroka batean parte hartzea erabakitzen dute. Dena miseriatik ateratzearren. Dena barre-algara batzuen truke.
Tabakaleran 2018 eta 2019an egingo den Ariketak: la segunda respiración programari lotutako zinema-zikloa.
![](/sites/default/files/styles/breakpoint_376/public/2023-03/id24027-making-a-living-gorputzak-lauhazkan.jpg?itok=Pc5zkngk)