Maria Arnal eta Ilan Manouach artisten Shapereader Abesbatza tailerra esperimentu bat da, ukimen bidezko komunikazio-sistema batek (Shapereader) ukimenaren eta parte-hartzaileen ahotsen bitartez musika-notazio grafikorako sistema alternatibo gisa erabiltzeko ematen dituen aukerei buruzkoa.
Lantegiaren abiapuntua Ilan Manouachek sortutako Shapereader ukimen bidezko komunikazio-sistema eta Maria Arnal abeslari eta konpositorearen ahotsaren gaineko ikerketaren bat-egitea da. Posible al da gorputz-haragizko esperientzia bat izango duen musika-notaziorako sistema alternatibo bat imajinatzea? Zein puntura arte egon daiteke notazio-sistema hori esperientzia ez-arautzaile eta dibertsifikatu batekin konprometituta? Musika konposatzeko eta interpretatzeko prozesuan, askotariko gorputzak (itsuak edo ikusmena murriztua dutenak) eta esperientzia sentikor ez-hegemonikoak (ukimenaren bidezko esperientzia amateurrak) barne hartzea ahalbidetuko duen soinu-esperimentaziorako aukera al da hau?
Notazio grafikoa musika sinbolo bisualen bitartez errepresentatzean datza, musika-notazio tradizionalaren esparrutik kanpo (pentagrama, etab.). Konpositoreak sarritan oinarritzen dira notazio grafikoan musika-notazio estandarra ez denean eraginkorra; esaterako, interpreteak inprobisatutako ausazko edo zehaztu gabeko efektuak bilatzen direnean.
Prozedura: taldeak grabatu geometrikoak izango dituzten pieza-multzo bat jasoko du eta forma ezberdinak taldean identifikatzen ikasiko dute. Ukimena tresna kognitibo gisa aktibatzen denez, taldeak forma ezberdinekin lotuko ditu objektu soinudunak edo soinua sortzeko jarraibideak; hala, lotura berezia sortuko da forma eta soinuen artean. Tailerraren bukaerarako, ukimenaren eta ahotsaren bitartez interpretatu ahal izango diren objektu soinudunen inguruko termino eta kontzeptuen hiztegi txiki batean oinarritutako ukimen-puntuazio bat izango dugu.
Maria Arnal eta Ilan Manouach artisten Shapereader abesbatza lantegia esperimentu bat da, ukimen bidezko komunikazio-sistema batek (Shapereader) ukimenaren eta parte-hartzaileen ahotsen bitartez musika-notazio grafikorako sistema alternatibo gisa erabiltzeko ematen dituen aukerei buruzkoa.