Subtitulo
Zine-ikasleen Nazioarteko Elkartzea
Texto Destacado

NEST munduko zinema-ikasleen film laburren lehiaketarako saila da. 

Multimedia
Imagen
NEST
Pasada?
Si
Descripción Larga

Atal honetan, Tabakalerako zine bazkideen artean egiten ditugun programak partekatu nahi ditugu. Programa horiek urte osoko lanak eskatzen dituzte, pantailako proiekzioetatik haratago, zine jaialdiko egun espezifikoetatik harago.

Donostia Zinemaldiak (SSIFF), Elias Querejeta Zine Eskolak (EQZE) eta Tabakalerak elkarlanean dihardugu zinemaren ezagutzaren ikerketan eta transmisioan. Pentsamendu- eta gogoeta-lan horretaz gain, sortzen ari den sorkuntzari eta talentu berrien prestakuntzari laguntzeko gure programa espezifikoak ditugu.

Donostia Zinemaldia ezagutzen dutenentzat, munduko zinema eskoletako ikasleen film laburren sail lehiakorra da Nest. Dena hasten den lekua da, jaialdiaren gainerako atalen oinarria, izan ere, jatorrizko talentu hori zainduz bakarrik imajina dezakegu hazkundea, gainerako lehia-ataletaraino.

2020an topaketa honen XIX. edizioa egin genuen; beraz, esan genezake lehiaketa gaztea dela, baina jada finkatuta dagoela. Bada, ia hogei urteko historia hau berridazteko zorian dago.

EQZE eta SSIFFen ikerketa-lanei esker, badakigu saila askoz lehenago hasi zela, eta zinemaldian zinema-ikasleen presentzia aktiboa 60ko hamarkadakoa dela.

Beraz, gure iragana ezagutzeko beharra adierazten duen maxima hori berreskuratzen dugu, oraina ulertu eta gure etorkizuna irudikatu ahal izateko. Zinemaldiaren historiaren zati bat berridazteko zorian gaude. Beraz, etorkizuna irudikatzen ari gara.

 

Historia berria

2020ko abenduaren 4an, "Zinemaldia 70: historia posible guztiak" proiektuaren bigarren programa publikoa egin zen Tabakalerako zinema partekatuaren pantailan, Zinemaldia + PLUS Fokuaren barruan eta Elias Querejeta Zine Eskolarekin batera antolatuta. Proiektu horrek 1953az geroztik bere artxiboan gorde diren Zinemaldiko dokumentu-funtsen garrantzia azpimarratu nahi du.

Saio horretan, Macela Hinojosak eta Noemí Cuetosek, Elias Querejeta Zine Eskolako Komisariotza espezialitateko bigarren promozioko bi ikaslek, publikoari kontatu zioten beren ikerketak eraman zituela Donostia Zinemaldiaren baitan zine eskolen lehen topaketa 1960an egin zela jakitera. Topaketa hori, ikertzaileen arabera, 1955ean Salamancako Elkarrizketak eta 1967an Sitgesen ospatutako Zinema Eskolen Nazioarteko I. Jardunaldien arteko zubi lana izan zen.

 

"Nest ez zen 2001ean hasi, lau hamarkada lehenago baizik. 1960an, Zinemaldiaren zortzigarren edizioan, Zinematografia Eskolen Nazioarteko I. Jardunaldiak egin ziren Kursaal Handia Antzokian. 20 film labur eta 4 film luze programatu ziren, solasaldiak izan ziren eta saio guztiak publikoari irekiak izan ziren. Frantzia, Italia, Polonia, Espainia, Mexiko, Holanda, Japonia eta Belgikako filmak izan ziren ikusgai, horien artean Angeles caídos, Roman Polanski gazte baten graduazio filma. Jardunaldiak ospatu ziren urteetan, Basilio Martín Patino edo Víctor Erice bezalako zinemagileek euren lehen lanak aurkeztu zituzten ", azaldu dute ikertzaileek.

Ikasleen topaketa horren sorreraren helburua ere jasota geratu zen, eta gaur egun ere indarrean jarraitzen du: "Arte zinematografikoa berritu eta eskolen arteko harremanak hasteko elkarrizketak bultzatzea".

 

Atal baten sorrera

Historia ofizialak, orain arte, sail hau 2002an sortu zela zioen. Hasiera batean, Zinema Eskolen Nazioarteko Topaketa izena hartu zuen, eta, geroago, Zinema Ikasleen Nazioarteko Topaketa (EIECINE) izena hartu zuen. "Eskoletatik" "ikasleetara" igarotzeko keinu hori garrantzitsua da, zinemagileengan eta haien obretan arreta jartzeko gure interesa jasotzen baitzuen, prestakuntza jaso zuten erakunde akademikoetan baino gehiago.

2008an Tabakalerarekin batera antolatu zen, eta horrek on line izena emateko plataforma espezifiko bat sortzea ahalbidetu zuen. Xehetasun tekniko horrek sailaren aro berriaren hasiera adierazten du, izan ere, parte hartu zuten film laburren eta eskolen hazkunde esponentziala ekarri zuen, eta urte horretan, orain arteko lanen kopururik altuena jaso zuen, 77 eskolatako 190 film labur. Kopuru horrek % 233ko igoera ekarri zuen 2007arekin alderatuta (17 eskolatako 57 film labur).

Harrezkero, topaketak gora egin du, ez soilik parte-hartzaile kopuruari dagokionez, baita anbizioari dagokionez ere: batez ere, jaialdiko "atal txiki" gisa hartzen zen pertzepzioa gainditu nahi izan zen, funtsezko atal bat zela frogatzeko baliabideez hornitzeko: parte hartzen zuten lanen pasaldiei gehitu zitzaien eskolan beren lan-prozesuak kontatzen zituzten zinemako profesionalen eskola magistralen programa bat (Bertrand Bonello, Nobuhiro Suwa, Marine Francen, edo Albertina Carri); beste egun bat gehitu zen sailerako, eta, xehetasun hori, agian txikiagoa izan daiteke, baina baita giltzarria ere: ataleko sariak SSIFFeko azken galan izendatu ziren, sari horiek sarien azken zerrendan sartuz.

 

Mila titulu baino gehiago eta epe luzea

Beti esan izan dugu Nest Zinemaldiaren etorkizuneko apustua dela. Jerónimo Quevedo, Kiro Russo, Oren Gerner, Isabel Lamberti eta Grigory Kolomytsev zinemagileek Nest sailean hasi zuten beren ibilbidea, eta, ondoren, Donostia Zinemaldian eta nazioarteko zirkuituko beste lehiaketa batzuetan aurkeztu dituzte beren filmak.

Baina izen horietatik eta bere filmetatik haratago, atal hau epe luzerako proiektu estrategiko gisa ere ulertzen dugu, etxeko zinema-bazkide guztiak inplikatzen dituena. Tabakalerako Medialab taldea 2016an Ubik gisa sortu zenetik ari da lanean sail honetatik igaro diren film laburrak katalogatzeko. Gaur egun, mila film labur baino gehiagoko artxiboa dute kontsulta publikorako, eta 2008tik jasotzen dute saila. Urtero, Zinemaldiaren egunetan, katalogo horren zati bat eskaintzen dute beren pantaila publikoan. Era berean, sailaren azken bost urteetan parte hartu duten zuzendari guztiei egindako elkarrizketak ere kontsulta daitezke zure artxiboan (jarri estekak). Bilduma bakarra sortu dugu, beraz, sailaren historia berria jasotzen duena eta gero eta garrantzi handiagoa duena.

Garai nahasi hauetan, zinema-industriak eta lehiaketek beren buruari haren funtsari eta etorkizunari buruz galdetzen diotenean, Nest bezalako proiektu batek lagundu egin beharko liguke aurrera egiten dugunaren erantzuna aurkitzen. Argi dago etorkizun horrek bere historia ikertzeko eta ezagutzeko lan guztia barne hartzen duela; eta hortik, eta Zinemaldiaren, Elias Querejeta Zine Eskolaren eta Tabakaleraren arteko lankidetzarekin, oraingo zinema gazteari ematen zaion laguntza indartu ahal izango dugula.

HAUTESPEN – BATZORDEA

  • Maialen Beloki Berasategui
  • Lur Olaizola
  • Amaia Serrulla
Imagen Listado
Imagen
NEST
Año
2023
Tipo Agrupación
Proiektua